Menu
EUR

Klantenservice

Heb je een vraag of wil je graag advies? Neem dan contact met ons op via één van de onderstaande mogelijkheden! Het kan zijn dat je vraag hieronder al bij meest gestelde vragen wordt beantwoord.
Klantenservice
[email protected]
Project aanvragen
[email protected]
Live chat
Ma t/m Vr: 14:00 - 20:00

Geachte klant,

Uw mening is erg belangrijk voor ons. U kunt uw mening en suggesties alleen doorgeven aan WebwinkelKeur, waar we bij zijn aangesloten, samen met uw bestelnummer. Uw mening helpt andere klanten bij hun beslissing om te kopen en draagt ​​bij aan de verbetering van onze service.

Hartelijk dank.

Bezorging tijdens de feestdagen

Hier vind je alle informatie over afwijkende aanlever- en bezorgdagen voor verschillende soorten post en pakketten (óók naar het buitenland). Het is belangrijk om hier rekening mee te houden. Dat voorkomt onnodige vertraging en te late bezorging.

https://www.postnl.nl/klantenservice/actuele-vertragingen/buitenland/

Neem contact op

Contactgegevens

Sanitear Dragonder 32C
5555 XZ Valkenswaard
Nederland

Veelgestelde vragen

Bestellen
Bestelling volgen

Sanitair bestellen

Wanneer wij uw order verzenden krijgt u van ons een dag van tevoren een track & trace code via de mail waarin wij aangeven hoe laat wij bij u de volgende dag komen leveren.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

badkamermeubel bestellen-sanitear

Je hebt het product of de producten gevonden waar je naar op zoek bent. Dan is de volgende stap bestellen, maar hoe werkt dat nou bij Sanitear.nl? Dat wordt hieronder in stappen kort uitgelegd.

Stap 1: Product selecteren

Je kiest het product dat je wilt hebben, bepaalt hoeveel je ervan wilt hebben en bekijkt of jouw bestelling zo compleet is. Om je daarbij te helpen hebben we bij Sanitear.nl de optie 'Maak je bestelling compleet' ingebouwd. Hierbij bieden we je suggesties om een volledige set te bestellen. De producten die hier aangeboden worden passen ook daadwerkelijk bij dit product. Als je dit hebt bekeken druk je op de knop 'In winkelwagen'.

Stap 2: Overzicht winkelwagen

Je ziet een overzicht van de artikelen die in jouw winkelwagen zitten en wat de bijbehorende prijs is. Als je denkt dat je nog iets mist dan kun je verder winkelen op onze site door middel van de navigatie, indien je aantallen wilt wijzigen kun je dit hier aanpassen, als je bestelling compleet is dan druk je op de knop 'Afrekenen'.

Stap 3: Betaalwijze & verzending

Je dient nu je gegevens in te vullen. Alle invulvelden met een sterretje (*) erachter zijn verplicht om in te vullen. Als je alle persoons- en adresgegevens hebt opgegeven dan selecteer je de manier van betaling. Je kan hier meer over lezen op onze pagina over betalen. Controleer na het selecteren van de manier van betaling de bestelling en accepteer de algemene voorwaarden. Druk daarna op de knop 'Bestellen en Betalen'.

Stap 4: Bestelling afronden

Je bestelling wordt nu verwerkt en eventueel kom je op de pagina om te betalen. Als dat proces is afgerond kom je terecht op een pagina waarop te zien is dat jouw bestelling is bevestigd. Ondertussen ontvang je ook een e-mail met daarin de bevestiging. Je ziet hier ook jouw bestelnummer in staan, deze heb je nodig als je nog vragen hebt of als je het product terug wilt sturen. Bewaar deze e-mail dus goed. De bestelling wordt zo snel mogelijk bij je geleverd.

Mijn bestelling is geannuleerd door Sanitear, wat nu?

badkamerkraan bestellen-sanitear

In enkele gevallen komt het voor dat wij genoodzaakt zijn uw bestelling te annuleren. Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden:

  • Het artikel is (toch) niet leverbaar.
  • De adresgegevens zijn onduidelijk of incorrect
  • Als een bestelling is geannuleerd, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen of u ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?

fontein toilet bestellen-sanitear

Indien je jouw bestelling wilt wijzigen dan vragen wij je om dit zo snel mogelijk na het plaatsen van jouw bestelling aan ons door te geven via [email protected] of ticket-formulier invullen via van uw account. Geef hierbij jouw naam en bestelnummer duidelijk door. Wanneer jouw bestelling in het magazijn al is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daardoor is het wijzigen van jouw bestelling niet meer mogelijk

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Wanneer je de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice per mail: [email protected] of ticket-formulieren invullen via van uw account, tijdens de openingstijden. Wanneer jouw bestelling in het magazijn al is verwerkt, kunnen we helaas niet meer annuleren. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daar is wijzigen of annuleren niet mogelijk. Je kunt in dit geval gebruik maken van de retourprocedure. Zodra jouw bestelling succesvol is geannuleerd komt jouw betalingsverplichting te vervallen. Jouw betaling wordt dan binnen 10 werkdagen teruggeboekt.

 

Bestellen als gast of via een account?

wastafel kraan bestellen -sanitear

Je kan bestellen als gast of via een account. Wanneer je als gast je bestelling plaatst, zul je alle gegevens moeten invoeren, ook wanneer je nog een keer een bestelling plaatst. Wij raden je aan om via een account te bestellen. Dit biedt de volgende voordelen:

  • Je hoeft je gegevens maar één keer in te vullen;
  • Je kan gemakkelijker inloggen;
  • Je ziet meteen het besteloverzicht.
Product ruilen

Helaas kunt u geen product ruilen. U kunt rekening houdend met de retourvoorwaarden het product naar ons terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.

Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is geplaatst?

regendouche bestellen-sanitear

Wanneer je van ons een orderbevestiging met factuur van je bestelling hebt gehad, kun je erop vertrouwen dat je bestelling goed is doorgekomen. Deze bevestiging zal direct in je mailbox verschijnen.

Is dit niet het geval en heb je al wel betaald? Maak je geen zorgen en neem dan even contact op met onze klantenservice zodat zij in het systeem kunnen checken of je bestelling is geplaatst.

Kan ik eerst een offerte ontvangen?

fonteinkraan bestellen - sanitear

Wil je meerdere producten bestellen maar daar eerst een offerte voor ontvangen? Dat kan. Wij hebben dan een lijst nodig van de artikelnummers van de fabrikant en de omschrijving van het artikel. Deze kun je overnemen van onze website. De lijst kun je maken in Word of Excel en toevoegen aan jouw aanvraag via de offerte pagina. Na ontvangst van jouw aanvraag proberen wij je zo snel mogelijk de offerte toe te sturen per mail. Omdat onze prijzen al zeer scherp zijn, kunnen we je niet altijd een korting verlenen. Uiteraard kunnen we wel met je meedenken over de te bestellen producten.

Zijn mijn gegevens veilig bij Sanitear.nl?

inbouw wastafelkraan bestellen-sanitear

Via onze webwinkel worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. Sanitear acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Bij Sanitear kunt u veilig shoppen, naast onze goeie recensies zijn wij ook aangesloten bij WebwinkelKeur. Daarnaast hanteren we een soepel retourbeleid. Wil je zakelijk bestellen? Dat kan. Een bedrijfsbestelling kan gewoon via de website. Bij het invullen van de persoonlijke gegevens kun je aangeven dat het om een bedrijf gaat.

Bezorgen
Pakket volgen

Voor zendingen die via ons magazijn worden verzonden ontvangt u een track & trace code op de dag voor levering Uw pakket is te volgen middels de track & trace code via PostNL, XXLpakket, GLS, DPD . Let op! het komt voor dat we sommige artikelen rechtstreeks via onze leverancier bezorgen, het is dan niet altijd mogelijk om een track & trace code aan te leveren. Voor zendingen die via ons magazijn worden verzonden ontvangt u een track & trace code op de dag voor levering.

Zie voor meer informatie algemene actuele-vertragingen.

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Bij alle artikelen worden levertijden vermeld op de product pagina. Deze levertijden zijn onze geschatte levertijden we streven er naar deze leverdatum te halen. 

NL

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor PostNL thuisbezorging dan bezorgt PostNL Standard service je bestelling binnen 1-2 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor XXLpakket thuis bezorging dan bezorgt XXLpakket Standard service je bestelling binnen 2-3 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

BE

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor PostNL thuisbezorging dan bezorgt PostNL Standard service je bestelling binnen 4 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor XXLpakket thuis bezorging dan bezorgt XXLpakket Standard service je bestelling binnen 3-5 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Pallet vervoer

  • Europallet of Blok pallet: Binnen 4-5 werkdagen

Zie voor meer informatie algemene actuele-vertragingen.

 

Artikel defect of verkeerde product(en) ontvangen?

  • Het komt bijna niet voor, maar als het voorkomt is het heel vervelend: je hebt een defect artikel ontvangen of je bestelling incompleet ontvangen. Vervelend! Dan vragen wij je dit binnen 48 uur aan ons te melden door een e-mail te sturen naar [email protected] met een foto. Dan zorgen wij voor een zo snel mogelijke oplossing. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.
  • Al onze badkamermeubels worden gemonteerd met pallet verzonden. Als de pallet en/of de verpakking beschadigd is, kunt u de zending weigeren of een aantekening maken op de leveringsbewijs.
Kan ik kiezen of mijn pakket bij de buren geleverd kan worden (of niet)?

Het is niet mogelijk om vooraf aan te geven of jouw bestelling wel of niet bij jouw buren mag worden aangeboden.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Wij bezorgen met verschillende bezorgdiensten zoals PostNL, XXLpakket, GLS, DPD. Je kunt niet kiezen welke bezorgdienst bij je komt.

Bezorgkosten-Nederland

Als je een order in meerdere keren geleverd wilt hebben worden bezorgkosten per order berekend. Alle bestellingen boven de €150,- worden gratis thuisbezorgd door onze PostNL. Wanneer je bestelling minder dan €150,- bedraagt, vragen wij een bezorgvergoeding van €8,89.

Bezorgkosten-Belgie

Indien je een order in meerdere keren geleverd wilt hebben worden bezorgkosten per order berekend.

Bezorgen kleine artikelen tot 20 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor PostNL thuisbezorging dan bezorgt PostNL Standard service je bestelling binnen 4 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.
  • Pakket tot 20kg: Vanaf €250,- brengen wij geen verzendkosten in rekening, de bezorging is dan gratis.

Bezorgen grote artikelen 20 kg tot 40 kg per artikel

  • Bestel je vóór 12.00 op een doordeweekse dag en kies je voor XXLpakket thuis bezorging dan bezorgt XXLpakket Standard service je bestelling binnen 3-5 werkdagen tussen 9:00 en 18:00.

Pallet vervoer

  • Europallet of Blok pallet: Binnen 4-5 werkdagen
  • Pallet vervoer: Vanaf €1.250,- brengen wij geen verzendkosten in rekening, de bezorging is dan gratis.
Leveren op etage

Onze vervoerder brengt de spullen naar de eerste voordeur. Indien u in een flat of appartementencomplex woont, wordt de bestelling afgezet bij de eerste deur.

Betalen
Mijn betaallink is verlopen, kan ik een nieuwe krijgen?

Wanneer je betaallink is verlopen, stuur ons dan een mail via [email protected] zodat we je indien mogelijk een nieuwe link kunnen toesturen.

Betaalopties
Op Sanitear.nl kun je veilig en direct online betalen

IDEAL

  • Betaling via internetbankieren
  • iDEAL is dé betaalmethode op internet waar alle grote Nederlandse banken aan meewerken. Met iDEAL kun je jouw bestelling vertrouwd, veilig en gemakkelijk afrekenen. Je rekent af in je eigen internet betaalomgeving, beschermd door de specifieke beveiligingsmethodes van jouw bank.
  • iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
  • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  • iDEAL wordt ondersteund door grote Nederlandse banken
  • Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
  • Controle en overzicht op de betaling
  • Snellere betaling en dus snellere levering van jouw bestelling

BELFIUS

NL-

  • Betaling via internetbankieren
  • BELFIUS is dé betaalmethode op internet waar alle grote Nederlandse banken aan meewerken. Met BELFIUS kun je jouw bestelling vertrouwd, veilig en gemakkelijk afrekenen. Je rekent af in je eigen internet betaalomgeving, beschermd door de specifieke beveiligingsmethodes van jouw bank.
  • BELFIUS biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
  • BELFIUS is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
  • BELFIUS wordt ondersteund door grote Nederlandse banken
  • Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van BELFIUS
  • Controle en overzicht op de betaling
  • Snellere betaling en dus snellere levering van jouw bestelling

FR-

  • Paiement via Internet Banking
  • BELFIUS est le moyen de paiement sur Internet auquel toutes les grandes banques néerlandaises participent. Avec BELFIUS, vous pouvez régler votre commande de manière fiable, sûre et simple. Vous payez dans votre propre environnement de paiement sur Internet, protégé par les méthodes de sécurité spécifiques de votre banque.
  • BELFIUS offre un certain nombre d'avantages par rapport aux autres méthodes de paiement:
  • BELFIUS est tout aussi familier, sûr et pratique que la banque en ligne
  • BELFIUS est soutenu par les grandes banques néerlandaises
  • L'accès à Internet Banking de l'une des banques participantes est suffisant pour pouvoir utiliser BELFIUS
  • Vérification et aperçu du paiement
  • Paiement plus rapide et donc livraison plus rapide de votre commande

SOFORT

EN-

  • Payment via internet banking
  • SOFORT is the payment method on the internet that all major German and France banks participate in. With SOFORT you can pay for your order in a trusted, safe and easy way. You pay in your own internet payment environment, protected by the specific security methods of your bank.
  • SOFORT offers a number of advantages over other payment methods:
  • SOFORT is just as trusted, safe and easy as internet banking
  • SOFORT is supported by major German and France banks
  • Access to internet banking from one of the participating banks is sufficient to be able to use SOFORT
  • Check and overview of the payment
  • Faster payment and therefore faster delivery of your order.

DE-

  • Zahlung per Internetbanking
  •  SOFORT ist die Zahlungsmethode im Internet, an der alle großen deutschen und französischen Banken teilnehmen. Mit SOFORT können Sie Ihre Bestellung auf vertrauenswürdige, sichere und einfache Weise bezahlen. Sie zahlen in Ihrer eigenen Internet-Zahlungsumgebung, die durch die spezifischen Sicherheitsmethoden Ihrer Bank geschützt ist.
  • SOFORT bietet eine Reihe von Vorteilen gegenüber anderen Zahlungsmethoden:
  • SOFORT ist genauso vertrauenswürdig, sicher und einfach wie Internetbanking
  • SOFORT wird von großen deutschen und französischen Banken unterstützt
  • Der Zugang zu Internet-Banking von einer der teilnehmenden Banken reicht aus, um SOFORT nutzen zu können
  • Scheck und Übersicht über die Zahlung
  • Schnellere Zahlung und damit schnellere Lieferung Ihrer Bestellung.

FR-

  • Paiement via Internet Banking
  •  SOFORT est le moyen de paiement sur Internet auquel participent toutes les grandes banques allemandes et françaises. Avec SOFORT, vous pouvez régler votre commande de manière fiable, sûre et simple. Vous payez dans votre propre environnement de paiement sur Internet, protégé par les méthodes de sécurité spécifiques de votre banque.
  • SOFORT offre un certain nombre d'avantages par rapport aux autres modes de paiement:
  • SOFORT est tout aussi fiable, sûr et facile que la banque en ligne
  • SOFORT est soutenu par les grandes banques allemandes et françaises
  • L'accès à la banque en ligne depuis l'une des banques participantes est suffisant pour pouvoir utiliser SOFORT
  • Vérification et aperçu du paiement
  • Paiement plus rapide et donc livraison plus rapide de votre commande.

GIROPAY

DE-

  • Zahlung per Internetbanking
  • GIROPAY ist die Zahlungsmethode im Internet, an der alle großen deutschen und französischen Banken teilnehmen. Mit GIROPAY können Sie Ihre Bestellung auf vertrauenswürdige, sichere und einfache Weise bezahlen. Sie zahlen in Ihrer eigenen Internet-Zahlungsumgebung, die durch die spezifischen Sicherheitsmethoden Ihrer Bank geschützt ist.
  • GIROPAY bietet eine Reihe von Vorteilen gegenüber anderen Zahlungsmethoden:
  • GIROPAY ist genauso vertrauenswürdig, sicher und einfach wie Internetbanking
  • GIROPAY wird von großen deutschen und französischen Banken unterstützt
  • Der Zugang zu Internet-Banking von einer der teilnehmenden Banken reicht aus, um GIROPAY nutzen zu können
  • Scheck und Übersicht über die Zahlung
  • Schnellere Zahlung und damit schnellere Lieferung Ihrer Bestellung
Betalen via overboeking

Bij Sanitear kun je ook via overboeking betalen. Wanneer je voor deze betaalmethode kiest, zul je via je eigen vertrouwde bankomgeving een aantal bankgegevens in moeten vullen. Hierna kun je de betaling verrichten.

  • Rekeninghouder Sanitera
  • Bank: ING Bank
  • IBAN: NL26INGB0006955810
  • BTW-Nr: NL002415984B28
  • KvK-nummer 63514818
  • Geregistreerd te Eindhoven
Kortingscode

Als Sanitear.nl een actie voert middels een kortingscode dan ontvangt u deze via de mail, socialmedia en/of een banner op onze website. Deze code kunt u bij het afrekenen invoeren in de daarvoor bestemde regel. Werkt de code niet die wel zou moeten werken? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Hoe werkt een cashback actie?

Als je een product hebt gekocht met een cashbackactie dan geven we bij het product op de webshop aan hoe je aan deze actie deel kunt nemen

Retourneren
Hoe kan ik mijn product retour sturen?

U kunt de producten die u bij Sanitear.nl gekocht heeft meestal gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van de producten, uiteraard hoeft u hier geen reden voor op te geven. Helaas verkopen we ook producten waarbij retourneren net wat minder makkelijk werkt. Lees daarom goed de onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen. Voordat u een product of bestelling retourneert moet het eerst aangemeld worden. Dit kan via uw account: log in en maak een retourmelding op uw account. Wanneer dit niet lukt, kunt u contact op nemen met onze aftersale afdeling [email protected]. Stuur daar een retourformulier heen. Voor een retourformulier, klik op de link.

Sanitear.nl accepteert uitsluitend retourzendingen als het aan de volgende eisen voldoet:

  • Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt. Retourzendingen zonder aanmelding worden niet in behandeling genomen. Voordat u artikelen retour stuurt dient dit schriftelijk of per email bevestigd te zijn door [email protected].
  • Het product/producten geheel compleet en originele staat zijn. Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit (hier mag niet op geschreven worden)
  • Het product/producten niet gebruik/ingebouwd is/zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest.
  • De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt, voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
  • Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
  • Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.

     Let op: Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling genomen.

     Bij het bepalen van de waardevermindering hanteren wij de volgende richtlijnen: -Indien je retourzending niet       voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het         product.

  • Beschadigde verpakking                        = 40% waardevermindering.
  • Geen verpakking                                  = 50% waardevermindering.
  • Onderdelen missen, vergoeden wij         = 50% van het aankoopbedrag.
  • Beschadigd, gebruikt of vies product      = 100% waardevermindering.
  • Ontvangen buiten retourtermijn               Afgekeurd, kosten terugzending voor uw eigen rekening 

Er gelden een aantal uitzonderingen

  • Tegoedbonnen, die reeds aangemeld zijn geweest.
  • Producten die reeds gemonteerd zijn geweest en daarvan sporen bevatten.
  • Producten die ernstig beschadigd zijn die verdere verkoop verhinderen.
  • Producten waarvan de verpakking volledig verwoest is en / of niet meer aanwezig is
  • Artikelen die speciaal voor u, op bestelling zijn gemaakt

Retourkosten

De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening.

Retourschade

*Indien het pakket verloren en/of schade is gegaan tijdens het retour sturen is Sanitear.nl daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen. Voordat je een bestelling retourneert dien je een retour aanvraag in te vullen.

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 10 werkdagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben teruggestuurd.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Bij het bepalen van de waardevermindering hanteren wij de volgende richtlijnen: -Indien je retourzending niet voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.

  • Beschadigde verpakking                        = 40% waardevermindering.
  • Geen verpakking                                  = 50% waardevermindering.
  • Onderdelen missen, vergoeden wij         = 50% van het aankoopbedrag.
  • Beschadigd, gebruikt of vies product      = 100% waardevermindering.
Product ruilen

Helaas kunt u geen product ruilen. U kunt rekening houdend met de retourvoorwaarden het product naar ons terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen.

Kan ik een van de producten uit mijn bestelling terugsturen?

U kunt de producten die u bij Sanitear.nl gekocht heeft meestal gewoon retourneren. Dit kan binnen 14 dagen na ontvangst van de producten, uiteraard hoeft u hier geen reden voor op te geven. Helaas verkopen we ook producten waarbij retourneren net wat minder makkelijk werkt. Lees daarom goed de onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen. Voordat u een product of bestelling retourneert moet het eerst aangemeld worden. Dit kan via uw account: log in en maak een retourmelding op uw account. Wanneer dit niet lukt, kunt u contact op nemen met onze aftersale afdeling [email protected]. Stuur daar een retourformulier heen. Voor een retourformulier, klik op de link.

Sanitear.nl accepteert uitsluitend retourzendingen als het aan de volgende eisen voldoet:

  • Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt. Retourzendingen zonder aanmelding worden niet in behandeling genomen. Voordat u artikelen retour stuurt dient dit schriftelijk of per email bevestigd te zijn door [email protected].
  • Het product/producten geheel compleet en originele staat zijn. Het artikel nog in de originele, onbeschadigde verpakking zit (hier mag niet op geschreven worden)
  • Het product/producten niet gebruik/ingebouwd is/zijn geweest dan wel op enigerlei wijze gemonteerd is en/of zijn geweest.
  • De bijbehorende montagematerialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich bevinden in de originele verpakking, hetgeen ook geldt, voor de originele handleidingen en meegeleverde accessoires.
  • Het artikel wordt verpakt in een doos of inpakpapier en het bestelnummer duidelijk op de over verpakking vermeld wordt.
  • Het artikel besteld is voor particuliere doeleinden. Zakelijke bestellingen kunnen helaas niet worden teruggenomen, tenzij anders is overeengekomen in de koopovereenkomst.

     Let op: Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, worden niet in behandeling                  genomen.

     Bij het bepalen van de waardevermindering hanteren wij de volgende richtlijnen: -Indien je retourzending niet       voldoet aan de gestelde retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het         product.

  • Beschadigde verpakking                        = 40% waardevermindering.
  • Geen verpakking                                  = 50% waardevermindering.
  • Onderdelen missen, vergoeden wij         = 50% van het aankoopbedrag.
  • Beschadigd, gebruikt of vies product      = 100% waardevermindering.
  • Ontvangen buiten retourtermijn               Afgekeurd, kosten terugzending voor uw eigen rekening 

Er gelden een aantal uitzonderingen

  • Tegoedbonnen, die reeds aangemeld zijn geweest.
  • Producten die reeds gemonteerd zijn geweest en daarvan sporen bevatten.
  • Producten die ernstig beschadigd zijn die verdere verkoop verhinderen.
  • Producten waarvan de verpakking volledig verwoest is en / of niet meer aanwezig is
  • Artikelen die speciaal voor u, op bestelling zijn gemaakt

 

Hoe weet ik wanneer mijn retour verwerkt is?

Zodra Sanitear uw retourzending verwerkt heeft (hierover ontvangt u een bericht), betalen we u binnen 7 werkdagen terug. Hoe snel u het geld op uw rekening heeft, hangt af van de door u gekozen betaalmethode. Staat het bedrag na 10 werkdagen nog niet op uw rekening? Neem dan contact met  op [email protected]

Wat is de retourtermijn van mijn ontvangen producten?

Bij Sanitear.nl kunt u binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd het artikel retourneren.

Binnen 14 kalenderdagen na bedenktijd en/of retourmelding dient de koper te hebben aangegeven dat hij van de koop afziet of de koper heeft het product binnen deze termijn geretourneerd

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

De verpakking van jouw retourzending dient indien redelijkerwijs mogelijk ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar je de adresinformatie op vermeldt. Deze plak je over de huidige adressticker. Indien je kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvang je een retourlabel welke je op de doos plakt.

Garantie
Garantie & reparatie

Alle producten op Sanitear.nl zijn nieuwe A-merken. Bij Sanitear krijg je krijg de standaard volledig fabrieksgarantie. Artikelen die je koopt op Sanitear.nl zijn altijd nieuw en kennen de volledige fabrieksgarantie zoals gehanteerd bij de fabrikant van het product. Dat wil zeggen dat wij de richtlijnen en voorwaarden van de fabrikant volgen en hanteren. Voor een gedetailleerd overzicht van deze richtlijnen en voorwaarden verwijzen wij naar de site van de betreffende fabrikant. Mocht je een probleem hebben met een geleverd product, dan lost Sanitear.nl het snel en vakkundig op. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via [email protected]. Wanneer het artikel defect raakt door onjuist gebruik en/of enige vorm van slijtage, kunnen wij helaas geen garantie geven

Merken met meer dan 3 jaar garantie

Hansgrohe 5 jaar download garantie voorwaarden
Grohe 5 jaar download garantie voorwaarden
Como kranen  5 jaar download garantie voorwaarden
Bruma 5 jaar download garantie voorwaarden
Como badmeubels 10 jaar download garantie voorwaarden
Kies uw taal
Kies uw valuta

Mijn account

Wachtwoord vergeten?

Recent toegevoegd

Totaal incl. btw
€0,00
Bestel nog voor €150,00 en de verzending is gratis
0
Vergelijk
Start vergelijking

Dit artikel is toegevoegd aan uw winkel wagen!
\
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »